TEMATYKA (3 godz. dydaktyczne)
|
PROWADZĄCY
|
1. Nauczyciele w awansie zawodowym
|
Anna Dzierżan
|
2. Tworzenie programów nauczania w kształceniu zawodowym 3. Programy innowacyjne – zasady tworzenia i wprowadzania w szkole 4. Oczekiwania pracodawców a oczekiwania pracowników, czyli jakich pracowników potrzebuje współczesny rynek pracy?
|
Halina Maras-Pawliszyn
|
5. Jak tworzyć wizerunek szkoły w środowisku? 6. Wszyscy jesteśmy nauczycielami języka polskiego w szkole 7. Czytać to znaczy: poznawać, przeżywać, uczyć się. Sposoby promowania czytelnictwa
|
Małgorzata Szeląg
|
8. Psychologia pozytywna w edukacji i wychowaniu 9. Jak wspierać odporność psychiczną dzieci i młodzieży? 10. Uważność w edukacji – jak wprowadzać w szkole? 11. Szkolny program zdrowia psychicznego 12. Promocja zdrowia w społeczności szkolnej 13. Bezpieczeństwo psychiczne dzieci i młodzieży 14. Jak wzmocnić kondycję psychospołeczną dzieci i młodzieży? - profilaktyka i programy rekomendowane 15. Edukacja do zdrowia psychicznego w szkole (wsparcie społeczne, rozwijanie umiejętności życiowych, koncepcja psychologii pozytywnej i dobrostanu) 16. Przedszkolna i szkolna edukacja zdrowotna 17. Psychologia zdrowia dzieci i młodzieży 18. Socjoterapia jako forma pomocy psychologiczno-pedagogicznej 19. Skuteczna profilaktyka w szkole 20. Interwencja kryzysowa w szkole
|
Joanna Baran
|
21. Sztuka tworzenia dobrej współpracy z rodzicami drogą do sukcesu dziecka i satysfakcji zawodowej nauczyciela 22. Agresja dziecięca w przedszkolu. Co warto wiedzieć i jak jej przeciwdziałać? 23. Edukacja włączająca 24. Kształtowanie postaw dzieci w wieku przedszkolnym, w tym postaw patriotycznych 25. Metoda projektu w pracy z dzieckiem przedszkolnym 26. Innowacja pedagogiczna 27. Metody zuchowe w procesie działań wychowawczych w okresie przedszkolnym i wczesnoszkolnym 28. Kreatywność czy aktywizacja? – przegląd metod stosowanych w przedszkolu 29. Obserwacja lekcji koleżeńskiej wzajemnym wspieraniem się nauczycieli w rozwoju 30. Techniki plastyczne wykorzystywane w przedszkolu 31. Matematyka na wesoło - propozycje zabaw 32. Monitorowanie realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego 33. Bezpieczeństwo w przedszkolu 34. Metoda Dobrego Startu w pracy z dziećmi 35. Masy plastyczne inspiracją do bycia twórczym i nie tylko 36. Asertywność w kontaktach z rodzicami przedszkolaków 37. Zagrożenia w zakresie bezpieczeństwa fizycznego. Ćwiczenia gimnastyczne profilaktyką wad postawy u dzieci 38. Metody aktywizujące w pracy w przedszkolu 39. Współpraca z rodzicami dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych 40. Dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych 41. Jak pomóc dziecku panować nad emocjami? 42. Dyscyplina w grupie oraz rozwój emocjonalny dziecka 43. Dziecko z doświadczeniem migracyjnym w przedszkolu – zaspokajanie podstawowych potrzeb rozwojowych i emocjonalnych, w tym komunikacyjnych – zadaniem doskonalącym kompetencje nauczyciela 44. Cele edukacji ekologicznej w wieku przedszkolnym – uczymy ekologii poprzez zabawę 45. Wzmacnianie roli środowiska rodzinnego w działaniach wychowawczych przedszkola 46. Aktywizujące metody i formy pracy z dziećmi Przedszkolnymi wspomagające rozwój fizyczny 47. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu 48. Wykorzystywanie narzędzi, zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne uwzględniając zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne dzieci
|
Dorota Błaszkiewicz
|
49. Na czym polega fenomen fińskiego systemu edukacji? Co możemy zaadoptować w polskiej szkole? 50. Jak prawidłowo udzielać informacji zwrotnej uczniowi i pracownikowi?
|
Krystyna Błażewska
|
51. Wspomaganie uczniów w wyborze drogi edukacyjno-zawodowej – udzielane wsparcia uczniom z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych 52. Wypalenie zawodowe w pracy nauczyciela – „A to wielka umiejętność odpoczywać” 53. Program profilaktyczny Golden Five - wspieranie osiągnięć szkolnych i rozwoju osobistego uczniów, zwłaszcza zagrożonych wykluczeniem 54. Skuteczna komunikacja w klasie szkolnej 55. Trudny uczeń, czyli jaki? – pozytywna dyscyplina w szkole 56. Trudne relacje szkoła – rodzina - efektywna współpraca z rodzicami uczniów w sytuacjach problemowych 57. Zarządzanie klasą – budowanie pozytywnej atmosfery, kształtowanie prospołecznych postaw uczniów i rozwijanie pozytywnego systemu wartości w klasie 58. Rozwiązywanie konfliktów w środowisku szkolnym – znaczenie mediacji rówieśniczych 59. Nauczyciel, tutor, coach – narzędzia tutoringowe w szkole, czyli jak wzmacniać kompetencje uczniów 60. Jak wzmacniać odporność psychiczną dzieci i młodzieży 61. O depresji dzieci i młodzieży – definicja, symptomy, jak reagować
|
Aleksandra Bobrowska
|
62. Technologia informacyjno-komunikacyjna w pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym jako przygotowanie do komunikacji w zinformatyzowanym społeczeństwie XXI wieku
|
Beata Bryk
|
63. Praktyczne metody i formy pracy z uczniami, które zachęcają do nauki 64. Nauczyciel współorganizujący, jak współpracować z nauczycielem wiodącym? 65. Projekty edukacyjne w edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej 66. Klub gier planszowych – jako ciekawa forma zajęć pozalekcyjnych
|
Regina Hadryś
|
67. Nauczanie przyjazne dla mózgu – neurodydaktyka w nauczaniu przedszkolnym i wczesnoszkolnym 68. Wspieranie rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym w zakresie nabywania kompetencji językowych i komunikacyjnych
|
Justyna Gembara
|
69. Rozwijanie samodzielności, innowacyjności i kreatywności uczniów na lekcjach matematyki 70. Wykorzystanie w procesach edukacyjnych narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia na odległość
|
Agnieszka Grabas
|
71. Realizacja edukacji zdrowotnej w szkole podstawowej i ponadpodstawowej
|
Dariusz Jaśkiewicz
|
72. Wykorzystywanie narzędzi oceniania kształtującego w zdalnym nauczaniu 73. Innowacja pedagogiczna – od pomysłu do realizacji w życiu szkolnym
|
Beata Kwiatoń-Czernik
|
74. Jak wzmacniać umiejętności mówienia na lekcji języka obcego w celu podniesienia efektywności nauczania i uczenia się – analiza zasad neurodydaktycznych w zestawieniu z technikami kształcenia sprawności mówienia 75. Motywacja a osiągnięcia szkolne - jak pomóc uczniom odnaleźć zapał do nauki i podnieść jakość kształcenia – czyli nauka bez nudy! 76. Nearpod i inne narzędzia TIK jako pomoce przy podnoszeniu jakości edukacji uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne uczniów. Praktyczne przykłady aktywizacji ucznia
|
Bożena Maliszewska-Kozan
|
77. Nadzór pedagogiczny w przedszkolu 78. Zachowania trudne wśród dzieci w wieku przedszkolnym
|
Aneta Matląg-Konieczna
|
79. Edukacja to relacja – kompetencje cyfrowe i medialne w kontekście rozwoju kompetencji personalnych i społecznych 80. Mówić, by słuchano – słuchać, by mówiono; skuteczna komunikacja w kontekście zdrowych relacji
|
Barbara Marchewa
|
81. Współpraca nauczyciela z rodzicami 82. Jak radzić sobie ze stresem? 83. Wypalenie zawodowe nauczycieli
|
Teresa Miś
|
84. Wspomaganie wychowawczej roli rodziny przez kształcenie postaw społecznych i patriotycznych uczniów podczas lekcji wychowawczych 85. Indywidualizacja kształcenia podczas zdalnego nauczania 86. Jak rozmawiać z rodzicami? Propozycje ciekawych wywiadówek 87. Różne narzędzia w wychowaniu do wartości oraz w kształtowaniu postaw społecznych i patriotycznych uczniów 88. Ocenianie kształtujące sposobem rozwijania samodzielności i kreatywności uczniów 89. Kształcenie kompetencji kluczowych uczniów w oparciu o nową podstawę programową i europejskie ramy kwalifikacji 90. Innowacyjne metody i narzędzie w kształtowaniu kompetencji kluczowych i samokształceniu ucznia 91. Budowanie dobrych relacji szkoły z rodzicami uczniów 92. Jak pobudzić twórcze myślenie? – ćwiczenia rozwijające kreatywność i innowacyjność nauczycieli i uczniów
|
Lidia Mucha
|
93. Trening kreatywności – jak pobudzać mózg do twórczego myślenia? 94. Efektywne sposoby integrowania zespołu klasowego – budowanie zespołu 95. Jak mobilizować uczniów do aktywnego udziału w zajęciach? – dobre praktyki
|
Alina Oczowińska
|
96. Wpływ dysfunkcji w zespole nauczycieli i uczniów na efekty pracy 97. Jak oceniać uczniów, aby wzmóc ich motywację do nauki i pracy? 98. Prawa i obowiązki ucznia na tle zmieniającej się rzeczywistości szkolnej
|
Maria Połomska-Wojtasik
|
99. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka – dokumentacja, metody i formy pracy z dzieckiem i rodziną 100. Alternatywne sposoby komunikacji – dialog z otoczeniem 101. Tworzenie dokumentacji dla ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi 102. Metodyka pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym, głębokim
|
Joanna Pycia
|
103. Metody coachingowe w pracy nauczycieli 104. Innowacja pedagogiczna – jak uatrakcyjnić pracę szkoły? 105. Programy Book Creator. Nearpod i Canva ułatwiające pracę na lekcjach
|
Joanna Radziewicz
|
106. Tworzenie Wewnątrzszkolnego Systemu Doradztwa Zawodowego – krok po kroku 107. Eksperyment, doświadczenie, obserwacja w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych (biologia, przyroda, chemia, geografia, fizyka), matematyki i edukacji wczesnoszkolnej 108. Platforma epodreczniki.pl (poziom podstawowy) – poznanie i praktyczne wykorzystanie podstawowych funkcjonalności platformy 109. Platforma epodreczniki.pl (poziom zaawansowany) - poznanie i praktyczne wykorzystanie podstawowych funkcjonalności platformy 110. Białe tablice /Jamboard, Whiteboard.fi, Microsoft Whiteboard, Miro/ w edukacji zdalnej/ hybrydowej/stacjonarnej 111. Trening kompetencji miękkich – ćwiczenia praktyczne
|
Barbara Rzeźniczak-Tkaczyńska
|
112. Internet w pracy nauczyciela 113. Otwarte zasoby edukacyjne 114. Sztuka prezentacji (nie tylko w PowerPoint)
|
Krzysztof Stępień
|
115. Zmiana roli nauczyciela. Nauczyciel jako organizator procesu uczenia się 116. Kształtowanie stałych sprawności w czynieniu dobra na rzecz edukacji ekologicznej uczniów. Rozwijanie postaw odpowiedzialności za środowisko naturalne 117. Bezpieczne poruszania się w sieci oraz krytyczna analiza informacji dostępnych w Internecie. Wykorzystanie w procesach edukacyjnych narzędzi, zasobów cyfrowych oraz metod i sposobów kształcenia 118. Uczenie uczniów uczenia się 119. Lekcje sprzyjające kształtowaniu kompetencji kluczowych w tym umiejętności podstawowych i przekrojowych oczekiwanych przez pracodawców
|
Iwona Szczepanowska
|
120. Dokumentacja ucznia z orzeczeniem o kształceniu specjalnym – WOPFU, IPET 121. Zadania nauczycieli wynikające z realizacji podstawy programowe 122. Kształtowanie umiejętności kluczowych ucznia – obowiązkiem szkoły na każdym etapie edukacyjnym 123. Planowanie pracy dydaktyczno-wychowawczej zgodnie z podstawą programową 124. Monitorowanie realizacji podstawy programowej 125. Praca z zespołem klasowym o zróżnicowanym poziomie i potrzebach edukacyjnych 126. Mediacje rówieśnicze 127. W kierunku efektywnej edukacji – wykorzystanie najnowszej wiedzy z nauk pedagogicznych w procesie edukacyjnym 128. Uczenie się uczniów – najważniejszy cel dobrego nauczyciela 129. Bezpieczeństwo w szkole/placówce 130. Ocenianie, klasyfikowanie i promowanie uczniów zgodnie z prawem oświatowym 131. Ocenianie uczniów najtrudniejszym zadaniem nauczyciela - oceniam czy stawiam oceny? 132. Ocena rozwojowa - ocena szkolna jako wsparcie rozwoju ucznia 133. Indywidualizacja procesu dydaktycznego w klasie odpowiedź na realizację edukacji włączającej 134. Program nauczania – być autorem czy modyfikatorem 135. Opiniowanie i dopuszczanie programów nauczania do użytku szkolnego (modyfikacja programów nauczania) 136. Przepisy prawne ważne w pracy nauczycieli 137. Edukacja uczniów niepełnosprawnych w szkole ogólnodostępnej 138. Odpowiedzialność etyczna i prawna nauczyciela 139. Tworzenie pozytywnego klimatu edukacyjno-wychowawczego szkoły warunkiem efektywnej realizacji procesów uczenia się
|
Grażyna Tetelmajer
|
140. Jak budować karierę dziecka/ucznia od najmłodszych lat? – (nie)wykorzystanie możliwości uczniów SPE
|
Grażyna Tetelmajer, Beata Bryk
|
141. Rozwijanie twórczości i kreatywności uczniów 142. Przygotowanie prezentacji multimedialnej z wykorzystaniem różnych aplikacji 143. Komunikacja interpersonalna – klucz do budowania pozytywnych relacji
|
Jolanta Turczyńska-Śpiewak
|
144. Skuteczna współpraca z rodzicami, czyli jak wspierać rodziców w procesie wychowania uczniów? 145. Doskonalenie nauczycieli w programie Erasmus Plus 146. Od projektu do wydruku w Tinkercad, czyli jak projektować i drukować na drukarce 3D
|
Zofia Wietrzyk
|
147. Roszczeniowy rodzic – jak sobie radzić? 148. Współpraca z rodziną/rodzicem 149. Uczeń w żałobie 150. Asperger – wyzwanie dla nauczyciela 151. Profilaktyka uzależnień od środków psychoaktywnych 152. Dialog motywacyjny jako narzędzie do budowania relacji nauczyciel – uczeń 153. Przeciwdziałanie zachowaniom problemowym uczniów w szkole 154. Uczeń z zaburzeniami psychicznymi 155. Tworzenie przyjaznej szkoły – przeciwdziałanie krzywdzeniu dzieci w świecie realnym i internecie
|
Anna Włodarczyk
|
156. Terapia poprzez zabawę elementami sensoplastyki – wytwarzanie ekokosmetyków w ramach rozwijania umiejętności uczniów i nauczycieli z wykorzystaniem sprzętu zakupionego w programie „Laboratoria przyszłości”
157. Ekokosmetyki z domowego laboratorium, czyli „zrób to sam” w harmonii z naturą 158. Szkoła promująca zero waste, czyli jak mniej śmiecić – ekonomicznie o ekologii 159. Realizacja Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0. na lata 2021 – 2025 Priorytet 3 dla placówek wychowania przedszkolnego, bibliotek szkolnych i pedagogicznych – wspieranie beneficjentów programu ustanowionego przez MEiN 160. Szkoła „zero waste” – rozwijanie postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne oraz wzmocnienie edukacji ekologicznej w szkołach 161. Zintegrowana Strategia Umiejętności 2030 – rozwijanie umiejętności zgodnie z ideą uczenia się przez całe życie
|
Alicja Wojtaszczyk
|
162. Metody aktywizujące skutecznym sposobem na kształtowanie wiedzy i umiejętności w przedszkolu i szkole – praktyczne rozwiązania 163. Możliwości i potrzeby edukacyjne dzieci podstawą planowania indywidualizacji na zajęciach 164. Metoda projektu i eksperymentu w edukacji – jak uatrakcyjnić zajęcia w przedszkolu i klasach I-III 165. Planowanie pracy nauczyciela z uwzględnieniem podstawy programowej i programów nauczania 166. Ciekawa matematyka w przedszkolu i szkole ułatwiająca kształcenie wiedzy i umiejętności matematycznych – przykładowe rozwiązania 167. Jak oceniać wiedzę i umiejętności ucznia nie stawiając mu stopnia 168. Dziecko zdolne w przedszkolu i szkole – jak wspierać zdolności dzieci w praktyce 169. Jak uczyć by uczniowie chcieli się uczyć – nowa jakość nauczycielskiej praktyki 170. Rola wychowawcy i nauczyciela w tworzeniu wizerunku przedszkola i szkoły
|
Bogumiła Zawadzka
|
171. Prawo autorskie w praktyce szkolnej 172. Ochrona danych osobowych w szkole 173. Trening kreatywności – rozwijanie kreatywnego myślenia i umiejętności rozwiązywania problemów
|
Przemysław Ziółkowski
|
174. Województwo opolskie jako teren wycieczek szkolnych
|
Henryk Zug
|