TEMATYKA (3 godz. dydaktyczne)
|
PROWADZĄCY
|
1. Ewaluacja pracy placówki oświatowej 2. Nauczyciele w awansie zawodowym
|
Anna Dzierżan
|
3. Projekt edukacyjny wstępem do samokształcenia się ucznia w szkole ponadpodstawowej. Jak pracować metodą projektu? 4. Tworzenie programów nauczania w kształceniu zawodowym 5. Programy innowacyjne – zasady tworzenia i wprowadzania w szkole 6. Drogi rozwoju zawodowego ujęte w ramach edukacji formalnej i pozaformalnej
|
Halina Maras-Pawliszyn
|
7. Profesjonalne reprezentowanie organizacji. Budowanie wizerunku
|
Małgorzata Szeląg
|
8. Psychologia pozytywna w edukacji i wychowaniu 9. Logodydaktyka w szkole 10. Uważność w edukacji 11. Szkolny program zdrowia psychicznego 12. Promocja zdrowia w społeczności szkolnej
|
Joanna Baran
|
13. Sztuka tworzenia dobrej współpracy z rodzicami drogą do sukcesu dziecka i satysfakcji zawodowej nauczyciela 14. Agresja dziecięca w przedszkolu. Co warto wiedzieć i jak jej przeciwdziałać? 15. Edukacja włączająca 16. Kształtowanie postaw dzieci w wieku przedszkolnym, w tym postaw patriotycznych 17. Metoda projektu w pracy z dzieckiem przedszkolnym 18. Innowacja pedagogiczna w wychowaniu przedszkolnym 19. Metody zuchowe w procesie działań wychowawczych w okresie przedszkolnym i wczesnoszkolny. 20. Kreatywność czy aktywizacja? – przegląd metod stosowanych w przedszkolu 21. Obserwacja lekcji koleżeńskiej wzajemnym wspieraniem się nauczycieli w rozwoju 22. Techniki plastyczne wykorzystywane w wychowaniu przedszkolnym 23. Matematyka na wesoło - propozycje zabaw w wychowaniu przedszkolnym 24. Listwy numeryczne w edukacji matematycznej w przedszkolu wg M. Montessori 25. Monitorowanie realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego 26. Bezpieczeństwo w przedszkolu 27. Metoda Dobrego Startu w pracy z dziećmi 28. Masy plastyczne inspiracją do bycia twórczym i nie tylko 29. Asertywność w kontaktach z rodzicami przedszkolaków 30. Zagrożenia w zakresie bezpieczeństwa fizycznego. Ćwiczenia gimnastyczne profilaktyką wad postawy u dzieci 31. Metody aktywizujące w pracy w przedszkolu 32. Współpraca z rodzicami dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych 33. Dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych 34. Jak pomóc dziecku panować nad emocjami? 35. Dyscyplina w grupie oraz rozwój emocjonalny dziecka
|
Dorota Błaszkiewicz
|
36. Nowości w Microsoft Teams – organizowanie zdalnych spotkań z pełnym wykorzystaniem możliwości platformy 37. Jak prawidłowo udzielać informacji zwrotnej uczniowi i pracownikowi? 38. Storytelling w pracy nauczyciela sposobem na ciekawe zaprezentowanie wiedzy
|
Krystyna Błażewska
|
39. Jak pomóc uczniowi rozwinąć skrzydła? – kreatywność, inicjatywność i przedsiębiorczość w szkolnym i pozaszkolnym świecie ucznia 40. W jaki sposób nauczanie przedmiotowe może wpłynąć na wzrost samodzielności i przyszły rozwój zawodowy uczniów? 41. Wspomaganie uczniów w wyborze drogi edukacyjno-zawodowej – udzielane wsparcia uczniom z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych
|
Aleksandra Bobrowska
|
42. Technologia informacyjno-komunikacyjna w pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym 43. Multimedialne programy edukacyjne – czyli jak zachęcić dziecko do nauki?
|
Beata Bryk
|
44. Rozwijanie samodzielności, innowacyjności i kreatywności uczniów na lekcjach matematyki 45. Wykorzystanie w procesach edukacyjnych narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia na odległość
|
Agnieszka Grabas
|
46. WebQuest jako atrakcyjna odmiana metody projektów w nauczaniu na wszystkich poziomach 47. Jak wykorzystać internet w nauczaniu? 48. Doradztwo zawodowe w pracy wychowawcy i nauczaniu przedmiotowym
|
Zofia Gońda-Ciupa
|
49. Współpraca z rodzicami, blaski i cienie
|
Regina Hadryś
|
50. Uczeń z autyzmem w szkole ogólnodostępnej 51. Zapobieganie dyskryminacji i metody przeciwdziałania 52. Komunikacja nauczyciel – uczeń 53. Budowanie zespołu klasowego 54. Jak rozpoznać trudnego rodzica? - strategie postępowania 55. Uczeń niepełnosprawny intelektualnie w szkole ogólnodostępnej 56. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna według przepisów prawa oświatowego 57. Zaburzenia lękowe u dzieci i młodzieży 58. Mutyzm wybiórczy – praca z uczniem na lekcji oraz rewalidacja 59. Depresja – jak rozpoznać i zapobiegać? 60. Profilaktyka uzależnień dzieci i młodzieży – innowacyjne metody działań
|
Beata Herian
|
61. Realizacja edukacji zdrowotnej w szkole podstawowej i ponadpodstawowej
|
Dariusz Jaśkiewicz
|
62. Nauczyciel w roli coacha 63. Tworzenie materiałów edukacyjnych i ich wykorzystanie na lekcjach
|
Patrycja Kozera
|
64. Wykorzystywanie narzędzi oceniania kształtującego w zdalnym nauczaniu 65. Innowacja pedagogiczna – od pomysłu do realizacji w życiu szkolnym
|
Beata Kwiatoń-Czernik
|
66. Dziecko z wadą słuchu – symptomy, diagnoza i terapia 67. Kształtowanie i rozwój mowy dziecka – profilaktyka 68. Dziecko z niepełnosprawnością w roli ucznia – diagnoza, terapia, edukacja
|
Aleksandra Lignarska
|
69. Kreatywność. Czym jest i jak wyzwalać kreatywność i myślenie twórcze? 70. Stacjonarna i zdalna praca z programem NEARPOD 71. Zdalne nauczanie za pośrednictwem platformy MS Teams 72. TIK w pracy nauczyciela języka obcego 73. Jakie narzędzia i metody pracy warto przejąć ze zdalnego nauczania do pracy stacjonarnej?
|
Bożena Maliszewska-Kozan
|
74. Jak skutecznie wychowywać? 75. TIK w pracy nauczyciela wychowania przedszkolnego 76. Plan daltoński w wychowaniu przedszkolnym
|
Aneta Matląg-Konieczna
|
77. Kultura wzmacnia! Projekty i wycieczki edukacyjne w kontekście rozwijania kompetencji kluczowych 78. Edukacja to relacja – kompetencje cyfrowe i medialne w kontekście rozwoju kompetencji personalnych i społecznych 79. Mówić, by słuchano – słuchać, by mówiono; skuteczna komunikacja w kontekście zdrowych relacji 80. Analiza egzaminu ósmoklasisty 81. IMPRO w szkole – uczenie (się) przez doświadczenie artystyczne (rozwój kompetencji kluczowych i wartości) 82. Wdrażanie nowej podstawy programowej - rozwijanie samodzielności, innowacyjności i kreatywności uczniów 83. Wykorzystanie w procesach edukacyjnych narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia na odległość. Bezpieczne i efektywne korzystanie z technologii cyfrowych 84. BohaterON i inne projekty społeczne jako sposoby nauczania i wychowania 85. Działania wychowawcze szkoły. Wychowanie do wartości, kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych
|
Barbara Marchewa
|
86. Motywacja uczniów do nauki 87. Rola wychowawcy klasowego 88. Współpraca nauczyciela z rodzicami 89. Jak radzić sobie ze stresem? 90. Wypalenie zawodowe nauczycieli 91. Metody i formy pracy z dzieckiem uzdolnionym
|
Teresa Miś
|
90 Wspomaganie wychowawczej roli rodziny przez kształcenie postaw społecznych i patriotycznych uczniów podczas lekcji wychowawczych 91 Indywidualizacja kształcenia podczas zdalnego nauczania 92 Jak rozmawiać z rodzicami? Propozycje ciekawych wywiadówek 93 Różne narzędzia w wychowaniu do wartości oraz w kształtowaniu postaw społecznych i patriotycznych uczniów 94 Ocenianie kształtujące sposobem rozwijania samodzielności i kreatywności uczniów 95 Kształcenie kompetencji kluczowych uczniów w oparciu o nową podstawę programową i europejskie ramy kwalifikacji 96 Innowacyjne metody i narzędzie w kształtowaniu kompetencji kluczowych i samokształceniu ucznia 97 Budowanie dobrych relacji szkoły z rodzicami uczniów 98 Jak pobudzić twórcze myślenie? – ćwiczenia rozwijające kreatywność i innowacyjność nauczycieli i uczniów
|
Lidia Mucha
|
99 Kreatywne lekcje – uatrakcyjnienie i zwiększenie efektywności zajęć 100 Budowanie warsztatu efektywnego nauczyciela i wychowawcy metodą treningu twórczości 101 Jak skutecznie otwierać umysły uczniów?- efektywna organizacja przestrzeni edukacyjnej i wychowawczej 102 Efektywne sposoby integrowania zespołu klasowego- budowanie zespołu 103 Konstruowanie wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia (WOPFU) i indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego (IPET) w praktyce
|
Alina Oczowińska
|
104 Zgrane Grono – silny zespół. Lepsza jakość kształcenia i wychowania 105 Metody pracy przygotowujące nauczyciela i ucznia do efektywnego kształcenia i samokształcenia na odległość jak i stacjonarnie 106 Skuteczne metody wyrównywania wiedzy u uczniów po nauczaniu zdalnym
|
Maria Połomska-Wojtasik
|
107 Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka – dokumentacja, metody i formy prac z dzieckiem i rodziną 108 Alternatywne sposoby komunikacji – dialog z otoczeniem 109 Tworzenie dokumentacji dla ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi 110 Metodyka pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną stopniu umiarkowanym, znacznym, głębokim 111 Dostosowanie wymagań do potrzeb ucznia – organizacja pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z uwzględnieniem wskazań opinii lub orzeczenia poradni psychologiczno-pedagogicznej
|
Joanna Pycia
|
112 Metody coachingowe w pracy nauczyciela 113 Nauczanie zdalne – aktywizowanie i motywowanie ucznia do nauki w obliczu stresu i zagrożeń płynących z internetu 114 Innowacja pedagogiczna – jak uatrakcyjnić pracę szkoły?
|
Joanna Radziewicz
|
115 Edukacja ucznia z autyzmem 116 Zabawy plastycznych z elementami arteterapii dla dzieci w wieku przedszkolnym 117 Zabawy plastycznych z elementami arteterapii dla uczniów klas I-III
|
Małgorzata Ryszka
|
118 Tworzenie Wewnątrzszkolnego Systemu Doradztwa Zawodowego – krok po kroku (stacjonarnie lub on-line: Zoom/MS Teams) 119 Zdalne nauczanie za pośrednictwem platformy Zoom (on-line) 120 Eksperyment, doświadczenie, obserwacja w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych biologia, przyroda, chemia, geografia, fizyka/, matematyki i edukacji wczesnoszkolnej 121 Platforma epodreczniki.pl /poziom podstawowy/ - poznanie i praktyczne wykorzystanie podstawowych funkcjonalności platformy 122 Platforma epodreczniki.pl /poziom zaawansowany/ - poznanie i praktyczne wykorzystanie zaawansowanych funkcjonalności platformy 123 Białe tablice /Jamboard, Whiteboard.fi, Microsoft Whiteboard, Miro w edukacji zdalnej/hybrydowej/stacjonarnej 124 Trening kompetencji miękkich – ćwiczenia praktyczne
|
Barbara Rzeźniczak-Tkaczyńska
|
125 Internet w pracy nauczyciela 126 Otwarte zasoby edukacyjne 127 Sztuka prezentacji (nie tylko w PowerPoint)
|
Krzysztof Stępień
|
128 Metody i narzędzia z wykorzystaniem Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej 129 Zmiana roli nauczyciela. Nauczyciel jako organizator procesu uczenia się 130 Wdrażanie nowej podstawy programowej ze szczególny uwzględnieniem edukacji przyrodniczej. Lekcje sprzyjające kształtowaniu kompetencji kluczowych 131 Bezpieczne i efektywne korzystanie z technologii cyfrowych 132 Rozwijanie samodzielności, innowacyjności i kreatywności uczniów 133 Jak oceniać, aby ocenianie przyniosło pożądane efekty pedagogiczne?
|
Iwona Szczepanowska
|
134 Zadania nauczycieli wynikające z realizacji podstawy programowej 135 Kształtowanie umiejętności kluczowych ucznia – obowiązkiem szkoły na każdym etapie edukacyjnym 136 Planowanie pracy dydaktyczno-wychowawczej zgodnie z podstawą programową 137 Monitorowanie realizacji podstawy programowej 138 Praca z zespołem klasowym o zróżnicowanym poziomie i potrzebach edukacyjnych 139 Mediacje rówieśnicze 140 W kierunku efektywnej edukacji – wykorzystanie najnowszej wiedzy z nauk pedagogicznych w procesie edukacyjnym 141 Uczenie się uczniów – najważniejszy cel dobrego nauczyciela 142 Bezpieczeństwo w szkole/placówce 143 Ocenianie, klasyfikowanie i promowanie uczniów zgodnie z prawem oświatowym 144 Ocenianie uczniów najtrudniejszym zadaniem nauczyciela - oceniam czy stawiam oceny? 145 Ocena rozwojowa - ocena szkolna jako wsparcie rozwoju ucznia 146 Indywidualizacja procesu dydaktycznego 147 Program nauczania – być autorem czy modyfikatorem 148 Opiniowanie i dopuszczanie programów nauczania do użytku szkolnego (modyfikacja programów nauczania) 149 Przepisy prawne ważne w pracy nauczycieli 150 Edukacja uczniów niepełnosprawnych w szkole ogólnodostępnej 151 Odpowiedzialność etyczna i prawna nauczyciela 152 Tworzenie pozytywnego klimatu edukacyjno-wychowawczego szkoły warunkiem efektywnej realizacji procesów uczenia się
|
Grażyna Tetelmajer
|
153 Rozwijanie twórczości i kreatywności uczniów 154 Przygotowanie prezentacji multimedialnej z wykorzystaniem różnych aplikacji 155 Komunikacja interpersonalna – klucz do budowania pozytywnych relacji
|
Jolanta Turczyńska-Śpiewak
|
156 Niekonwencjonalna matematyka w konwencjonalnej edukacji wczesnoszkolnej 157 Kreatywność. Jak wyzwalać kreatywność i myślenie innowacyjne? 158 Nauka łatwa i przyjemna – czyli jak pomóc dziecku osiągnięć sukces?
|
Zofia Wietrzyk
|
159 Roszczeniowy rodzic – jak sobie radzić? 160 Współpraca z rodziną/rodzicem 161 Uczeń w żałobie 162 Asperger – wyzwanie dla nauczyciela 163 Profilaktyka uzależnień od środków psychoaktywnych 164 Dialog motywacyjny jako narzędzie do budowania relacji nauczyciel - uczeń 165 Przeciwdziałanie zachowaniom problemowym uczniów w szkole 166 Uczeń z zaburzeniami psychicznymi 167 Tworzenie przyjaznej szkoły – przeciwdziałanie krzywdzeniu dzieci w świecie realnym i internecie
|
Anna Włodarczyk
|
168 Ekokosmetyki z domowego laboratorium, czyli „zrób to sam” w harmonii z naturą dbając o zdrowie i o środowisko naturalne 169 Istota i zasady realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0. na lata 2021 – 2025 Priorytet 3 dla placówek wychowania przedszkolnego i szkół – projekty czytelnicze promujące czytelnictwo i kulturę czytelniczą 170 Szkoła „zero waste” – rozwijanie postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne oraz wzmocnienie edukacji ekologicznej w szkołach
|
Alicja Wojtaszczyk
|
171 Jak wykorzystać metody aktywizujące w przedszkolu i szkole? – praktyczne rozwiązania 172 Rola wychowawcy i nauczyciela w tworzeniu wizerunku szkoły 173 Konteksty gotowości do uczenia się matematyki – sposoby ich rozwijania w przedszkolu i klasach I-III 174 Możliwości i potrzeby uczniów - jak je rozpoznać i wykorzystać w planowaniu procesu nauczania? 175 Pomysły na indywidualizację nauczania w przedszkolu i szkole 176 Sposoby wspomagania rozwoju dziecka przedszkolnego i klas I-III – praktyczne rozwiązania 177 Metoda zuchowa w edukacji wczesnoszkolnej 178 Metoda projektu i eksperymentu w edukacji 179 Sprawdzanie wiedzy i umiejętności uczniów z wykorzystaniem pomiaru dydaktycznego 180 Planowanie pracy nauczyciela z uwzględnieniem podstawy programowej i programów nauczania
|
Bogumiła Zawadzka
|
181 Prawo autorskie w praktyce szkolnej 182 Ochrona danych osobowych w szkole 183 Trening kreatywności – rozwijanie kreatywnego myślenia i umiejętności rozwiązywania problemów
|
Przemysław Ziółkowski
|
184 Województwo opolskie jako teren wycieczek szkolnych
|
Henryk Zug
|